sâmbătă, 26 aprilie 2008

Performanta si atitudine


Putini stiu ca cele 'Patru inele' - simbolul prezent pe fiecare automobil marca Audi - reprezinta semnul distinctiv al unuia dintre cei mai vechi producatori de automobile din Germania. Acesta simbolizeaza fuziunea in 1932 a patru producatori de autovehicule independenti pana la momentul respectiv: Audi, DKW, Horch si Wanderer. Ei se afla si la originea actualei AUDI TT Coupe.
TT a fost prezentat pentru prima data sub forma unui concept car la Frankfurt Motor Show din 1995. Designul îi apartine lui J Mays si Freeman Thomas de la studioul de design Volkswagen din California, iar interiorul lui Martin Smith. Numele TT nu vine de la "twin turbo" si este produs de catre Audi la Gyor în Ungaria.




De la prezentarea sa drept concept car în 1995, si ca masina de serie în 1998, design-ul a fost calificat de multi ca fiind îndraznet, inovator si revolutionar.Succesul si populariatea TT-ului le-a conferit multor designeri auto (precum si producatorilor auto), libertatea de a experimenta cu mai multa usurinta forme de design mai îndraznete. Influentele TT pot fi observate în multe elemente de design ale mai multor autoturisme lansate dupa TT.

Prima generatie.



Modelul de serie (numit intern Typ 8N) a fost lansat sub forma unui coupé în septembrie 1998, urmat mai apoi de un roadster în august 1999, bazat pe platforma Volkswagen A platform utilizata pentru Volkswagen Golf, Skoda Octavia si altele.
Toate modelele TT au fost rechemate la sfârsitul anului 1999/început anului 2000, dupa aparitia unor suspiciuni asupra comportamentului masinii, care era considerata a fi instabila la viraje luate cu viteze mari. Mai multe accidente fatale au avut loc si siguranta masinii a fost pusa sub semnul întrebarii. Drept urmare, mai multe modificari au avut loc, toate aceste modificari facându-si loc si în cadrul modelului de serie, precum: spoiler pe aripa din spate, pentru a reduce forta de ridicare si modificarea suspensiilor vehiculului pentru a mari capacitatea virare strânsa. Motorul original de patru cilindrii i s-a alaturat un V6 de 3.2 L si 250 CP, la începutul lui 2003, care venea cu sistemul de tractiune integrala quattro. În octombrie 2004, o cutie cu dublu ambreiaj DSG, care îmbunatateste acceleratia prin reducerea timpului de schimbare a vitezelor, a început sa fie livrat împreuna cu o suspensie mai rigida.

Din punct de vedere comercial, prima generatie de TT a fost un succes rasunator al lui Audi în majoritatea tarilor în care a fost comercializat. Automobilul a atins audiente largi de clienti, care nu se gândisera pâna atunci sa cumpere un Audi, si a reusit sa largeasca publicul tinta, prin adaugarea tinerilor, si a femeilor. TT a fost în mode deosebit de mare succes în Marea Britanie si Statele Unite unde masina a devenit un produs la moda, cu o cerere în crestere si cu liste de asteptare lungi.



A doua generatie

Audi a prezentat noua generatie de TT, intern intitulat Typ 8J, pe 6 aprilie 2006. Este construit din aluminiu în fata si din otel în spate pentru a echilibra balantele de greutate si este disponibil în variantele cu tractiune fata si tractiune integrala. Modelul de productie utilizeaza fie motorul V6 de 3.2 L cu 250 CP, fie motorul cu de 2.0 L cu 4 cilindri si cu injectie directa, de 200 CP. Cunoscuta ca FSI, Fuel Straight/Stratified Injection, tehnologia deriva de la masinile din circuitul Le Mans care ofera un consum scazut si o putere sporita. Cutia cu 6-viteze cu transmisie manuala este standard, iar DSG este optionala, iar transmisia integrala quattro este standards la motorul VR6.
Noua suspensie activa a lui Audi, Audi Magnetic Ride, este disponibila ca optiune si este bazata pe MagneRide al lui Delphi (magneto rheological damper) (ce înseamna ca suspensia se auto-ajusteaza în functie de conditiile de drum). Noul TT are un spoiler spate îmbunatatit care se extinde automat la viteze mai mari de 120 km/h, si care se retracteaza automat la viteze mai mici de 80 de km/h. Spoiler-ul poate fi controlat si manual de catre conducatorul auto prin intermediul unui comutator de pe bord [2]. Este din nou disponibil în varianta 2+2 coupé si ca roadster.






Si ...just for the record...:La Detroit Motor Show din 2008, Audi a prezentat TTS cu un motor 2.0TFSI care are 268 cp. Se zvoneste de asemenea ca un si mai puternic TT-RS este în proiectare, folosindu-se un motor 2.5L turbo cu 5 cilindri, de 350 de CP.

Niciun comentariu: